ویدیو: براق کننده رزین اپوکسی – معرفی 2 ماده پولیش

براق کننده رزین اپوکسی - آموزش ویدیویی

ویدیوی آموزش براق کننده رزین اپوکسی

معرفی مواد مخصوص پولیش رزین

 

 

 

براق کننده رزین چیست و چگونه استفاده میشود؟

بعد از اتمام ساخت میز رزینی، باید 7 روز زمان بدهید تا رزین اپوکسی به 99% سختی برسد. در فصل دوم کتاب تکه چوبهای پولساز دقیقاً توضیح داده‌ام که ژلتایم رزین و کیورینگ تایم چیست و چگونه رزین به نهایت استحکام خواهد رسید.

 بعد از این مدت میتوانید میز رزینی را از قالب جدا کرده و مراحل ساب و پولیش میز رزینی را انجام دهید. 

 

رزین شاین چیست ؟

بعد از خارج کردن قطعه رزینی از قالب، معمولاً ایراداتی دیده میشود و یا سطح کار شفافیت لازم را برای ارائه به مشتری ندارد به همین دلیل ساب و پولیش رزین انجام میشود.

بعد از ساب میز رزینی، باید میز را پولیش بزنید. براق کننده رزین اپوکسی مواد خاصی هستند که باید از آنها استفاده کنید. این مواد عمدتاً با پولیش خودرویی مشابهت دارد به این معنی که شما میتوانید از پولیش مخصوص رنگ خودرو برای براق کردن رزین استفاده کنید ولی نه از هر پولیشی!

 

آیا میتوان از شیر پولیش رزین استفاده کرد؟

بله، شیر پولیش رزین هم جزو مواد براق کردن رزین اپوکسی است که میتوانید استفاده کنید.

 

علت مات شدن رزین بعد از ساب زدن چیست؟

رزین اپوکسی ساب پذیر است، به این معنی که شما میتوانید خط و خش ایجاد کنید و آنرا با ساب برطرف کنید. برای پیشگیری از ایجاد خط و خش بعد از ساب زدن رزین این مطلب را بخوانید: آیا رزین اپوکسی ضد خش داریم؟

 

آیا لاک براق کننده رزین داریم؟

ابتدا باید ببینیم منظور از لاک براق کننده چیست. بعضی مواقع منظور از لاک براق کننده، لاک پلی اورتان است که در انتها روی کار پاشش میشود. این لاک میتواند از ایجاد خط و خش روی رزین تا حد زیادی جلوگیری کند.

بعضی از دوستان هم به روغن های گیاهی مثل Monocoat و Osmo که در میزهای لایو اج Live edge استفاده میشود، لاک براق کننده میگوید که در این ویدیو توضیح آنرا گفته ام حتماً به دقت گوش دهید.

 

نحوه پولیش زدن رزین اپوکسی چیست؟

در این کلیپ 2 ماده بسیار عالی که خودم استفاده میکنم را برای شما معرفی کرده ام. حال اگر میز رزینی Live Edge تولید میکنید که روی کار را کفتراش کرده و چوب لمس میشود بهتر است از روغن های گیاهی مخصوص چوب و رزین استفاده کنید. (فصل چهارم کتاب تکه چوبهای پولساز آموزش ساخت این میز را توضیح داده ام)

 

برای قطعات کوچک مثل زیورآلات رزینی چکار کنیم؟

برای قطعات دکوراتیو مثل زیورآلات رزینی و سینی و زیرلیوانی رزینی میتوانید از خمیر پولیش فلزات جلاسنج استفاده کنید. پس از اینکه پوستاب تا 3000 زدید که روش آن در ویدیو آموزش زیورآلات چوب و رزین کامل توضیح داده شده، میتوانید از پنبه و خمیر پولیش جلاسنج استفاده کنید تا به شفافیت کامل برسید.

 

 

با آرزوی موفقیت

حامد شاهسوندی – نویسنده کتاب تکه چوب های پولساز

امتیاز شما (سمت چپ بیشترین امتیاز)

میانگین امتیاز 3.2 / 5. تعداد آرا: 6

شما هنوز امتیازی به این مقاله نداده‌اید!

39 دیدگاه برای “ویدیو: براق کننده رزین اپوکسی – معرفی 2 ماده پولیش

  1. نادیا گفته:

    سلام وقت بخیر
    من روی یک سطح سه سانتی رو با رزین پوشش دادم و بعد از خشک شدن متوجه شدم که بعضی نواحی خیلی کم چروک شدن و بین چروک ها هم مات شده
    با توجه به اینکه سطح کار خیلی کوچکه و ارتفاع رزین به یک میلیمتر هم نمی‌رسه برای پولیش از چه سنباده ای استفاده کنم و بعدش از چه محصولی برای براق شدن سطح استفاده کنم
    ممنون میشم راهنماییم کنید ?

    • حامد شاهسوندی گفته:

      سلام بر شما
      سطح زیرین یا وسایل شما آلودگی داشته و باعث ایجاد ماتی شده. چروکها بسته به نوع رزین و شرایط اعمال باید بررسی شود.
      از سنباده 220 خشک شروع کنید تا چروکها و ماتی برطرف شود و سپس 400-800-1200-1500-2000-3000 را به ترتیب بزنید سپس چون قطعه کوچک است با خمیر پولیش فلزات جلاسنج که در سایت هم موجود هست همراه یک تکه پنبه میتونید پولیش نهایی بزنید.

      موفق باشید

      • نادیا گفته:

        خیلی ممنون از راهنماییتون
        فکر می‌کنم فندک رو نزدیک گرفتم میتونه دلیلش این باشه؟ البته رزین رو‌ هم با خلال دندان پخش کردم روی سطح کار
        ممنون از پاسخگوییتون ???

      • حامد شاهسوندی گفته:

        بله میتونه به این علت موج افتاده باشه و کدر شدن هم به دلیل سوختن رزین باشه.
        با آرزوی موفقیت

  2. رها گفته:

    سلام وقت بخیر استاد. اگه بخوام از اسپری برای مرحله نهایی استفاده کنم چه نوع اسپری پیشنهاد می‌کنید. آیا سوناکس اسپری واکس و پولیش داره؟من در ویدئوهای خارجی دیدم برای کارای دکوری و کوچک مثل ساعت تمام رزین و… از اسپری براق کننده مثل اتوگلیم استفاده می‌کنند. لطفا یک برند با قیمت مناسب پیشنهاد بدین ممنون میشم

    • حامد شاهسوندی گفته:

      سلام بر شما
      از اسپری های کیلر رزین اکریلیک یا اسپری کیلر پلی اورتان میتونید استفاده کنید براقیت و محافظت خوبی خواهد داد ولی از اسپری هایی که پایه آن رزین پلی استر هست به هیچ عنوان استفاده نکنید. شرکت های رنگ سازی این نوع اسپری ها را تولید میکنند.

      موفق باشید

  3. کیارش گفته:

    ولی من یک قالب سیلیکونی از دیجیکالا خریداری کرده بودم از دستساز صنعتی بودنش خبر ندارم ودی جدیدا از سایت شما یک قالب سیلیکونی شفاف خریداری کردم احتمال میدم ممکنه از قالب باشه با اون قالبی که از شما خریداری کردم امتحان میکنم و نتیجه رو بهتون میگم
    ممنون بابت راهنماییتون?

    • حامد شاهسوندی گفته:

      بسیار عالی
      با قالب جدید تست کنید اگر بازهم به شفافیت دلخواه نرسیدید رزین را هم تغییر دهید و مجدد تست کنید.
      موفق باشید

  4. کیارش گفته:

    من خودم قبلا مشکلم رو با سایت هنری در میان گذاشتم اون ها گفتن که ممکن هست مشکل از رزینت باشه ولی قبلش گفتم قبلش با شما مشورت کنم شاید مشکل از یک جای دیگه باشه

  5. کیارش گفته:

    قبل از اشنایی با سایت شما هم من یک رزینی از مغازه داری خریدم گفته بودش که ترکه ولی نه اسمی داشت و نه نشانی اصلا حتی مارک هم نداشت ولی مغازه داره گفته بود که نسبت مخلوطش ۳ به ۱ هست من هم اون رو مخلوط میکمم ولی به سختی کامل نمیرسه مثلا سختیش حدودا ۶۰_۷۰ درصد هست (سفت هست ولی اگه با دست فشار کمی وارد کنی خم میشه

  6. کیارش گفته:

    رزین چلیپا هم ساخت کره هست که شما هم داخل سایتتون گفته بودید بهترین رزین ها ساخت کره هست
    ولی رزینم یک مشکل دیگه ای داره اونم اینه که موقع خشک شدن مقداری حباب ریز میزنه

    • حامد شاهسوندی گفته:

      خیر هیچ جای سایت اشاره نشده بهترین رزین ها ساخت کره هست! بلکه بهترین رزینهایی که با کیفیت قابل قبول، امکان واردات به ایران و توجیه قیمت را دارند درحال حاضر کره ای هستند.
      بهترین رزینها و هاردنرهای دنیا از نظر کیفی تولید اروپا و امریکا هستند ولی به دلیل قیمت بسیار بالا برای مصرف کننده داخلی توجیه قیمت ندارد.
      اینکه همه رزینهای کره ای خوب هستند هم اصلاً درست نیست. چندین هلدینگ بزرگ تولید کننده رزین اپوکسی و صدها شرکت تولیدکننده هاردنر در شرق آسیا وجود دارند و تعداد زیادی از آنها در کره جنوبی هستند. قرار هم بر این نیست که همه این تولیدکنندگان یک محصول با کیفیت یکسان تولید کنند! از قدیم گفته اند هر چیزی که میدرخشه طلا نیست!
      با توجه به اینکه کار نهایی شما مات هست و به شفافیت کامل نمیرسه باید مشکلات زیادی مثل استفاده از تینر برای پاک کردن ظروف، لیوان یکبار مصرف نرم به جای بشر، محیطی که در آن کار میکنید و آلودگی های احتمالی، استفاده از روغن ها، الکل، عطر و اسپری به خصوص روغن یا اسپری سیلیکون حتی در هوای محیط، سیگار کشیدن در کارگاه، وجود رطوبت بالا در محیط شما و مهمتر از همه نوع قالب سیلیکون شما را بررسی کرد. اگر تمام شرایط را طبق مواردی که در کتاب گفته ام به درستی رعایت میکنید و هیچ مشکلی در کار نیست که البته بعید میدونم، از قالب سیلیکون نو و صنعتی استفاده کنید نه از قالبهای دست ساز چون قالب دست ساز چربی دارد و کار را مات میکند.
      وقتی تمام موارد چک شد در نهایت به رزین شک کنید و از فروشنده راهنمایی بخواهید (هرچند که طبق گفته خودتان نتوانستند راهنمایی کنند) و آنرا تغییر دهید و رزین بدون شناسنامه از فروشندگان محلی خرید نکنید.
      راحت ترین کار برای من این هست که بگم مشکل از رزین شماست درصورتی که مواردی که ذکر کردم بسیار موثر هستند و باید رعایت کنید. کتاب تکه چوبهای پولساز را هم دو تا سه بار با دقت بخوانید مشکلتان برطرف خواهد شد.
      موفق باشید

  7. کیارش گفته:

    با سلام من وقتی که رزینم رو از قادب سیلیکونی در میارم بیرون با استفاده از سنباده های ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ کارم رو با آب سنباده میزنم و بعدش با استفاده از خمیر پولیش فلزاتی از خود سایت شما خریداری کرده بودم اون رو پولیش میزنم ولی باز هم درخشندگی کافی رو نداره چی کار کنم؟
    هوای خشک شدن رزین هم سرد نیست حدودا ۲۴ الی ۲۷ درجه هست

    • حامد شاهسوندی گفته:

      سلام بر شما
      اگر قطعه شما ترکیب چوب و رزین هست باید از سنباده 400 شروع کنید ولی اگر رزین خالص هست معمولا نیاز به سنباده نداره و فقط پولیش با خمیر جلاسنج کافیه.
      هیچ اصراری به ساب نداشته باشید مگر اینکه مشکلی درکار باشه درغیراینصورت ساب اجباری نیست.

      موفق باشید

      • کیارش گفته:

        قطعه من فقط رزین هست و وقتی که ساب نمیزنم و فقط پولیش میزنم باز هم درخشندگی لازم رو نداره

      • حامد شاهسوندی گفته:

        از چه کد رزینی استفاده میکنید؟
        چقدر رزین و هاردنر را ترکیب میکنید؟ چند دقیقه در چه حجمی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تایید شماره موبایل
لطفا "شماره موبایل" خود را همراه با صفر ابتدا وارد کنید

لطفا شماره موبایل همراه با “صفر” در ابتدا وارد شود

برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد