رفع مشکلات حباب گیری اپوکسی با شعله (تورچ)

اگر به شکل ناصحیح از تورچ برای حباب گیری اپوکسی استفاده کنیم چه مشکلاتی ایجاد میشود؟

ما برای حباب گیری اپوکسی از شعله و تورچ اتمی استفاده میکنیم ولی اگر قوانین استفاده از شعله را رعایت نکنیم به مشکلات بسیار زیادی برخورد خواهیم کرد.

 

چه مشکلاتی؟

مشکلات استفاده از تورچ برای حباب گیری اپوکسی زمانی اتفاق میافتد که شعله مشعل خیلی نزدیک به سطح باشد، یا مشعل را بیش از حد طولانی در یک مکان نگه دارید. در این حالت احتمال دارد رزین اپوکسی شما تغییر رنگ دهد و به زردی گرایش و یا دوده شعله روی سطح بنشیند. یا روی سطح کار به اصطلاح موج بیافتد و بدترین حالت این است که گرمای زیاد شعله باعث شود که سطح رویی رزین ژل شود و حباب های زیرین به اصطلاح در زیر آن گیر بیافتند.

 

روش پیشگیری

برای جلوگیری از این اتفاق کافی هست که مشعل خود را حدود 15 سانتی متر دور تر از سطح کار نگه دارید تا حرارت شعله از دور با رزین در تماس باشد. با این روش حباب گیری اپوکسی خواهید دید که حباب ها بلافاصله ناپدید می شوند. اگر در این مرحله از بین نرفت به این معنی است که حباب در عمق رزین هست و باید چند دقیقه صبر کنید تا به سطح رزین بیاید و دوباره از مشعل استفاده کنید.لطفا برای اطلاع بیشتر از نحوه استفاده از تورچ به مقاله مربوطه در وبسایت اپوکسی کار مراجعه کنید.

 

روش استفاده از تورچ برای حباب گیری رزین اپوکسی

حالا چگونه کار خود را تعمیر کنیم ؟

اگر روی کار موج افتاده بود و یا روی سطح زود ژل شده بود و حباب های زیرین خارج نشده بودند به سادگی روی رزین را با دقت سنباده نرم بزنید، هدف از ساب زدن نه تنها از بین بردن ایرادات پیش آمده است، بلکه با این کار یکسری خط و خش و دندانه روی سطح ایجاد میشود که وقتی لایه بعدی رزین را روی سطح اعمال میکنیم،مطمئن خواهیم بود که قدرت چسبندگی این دو لایه به حداکثر میزان خود رسیده است.

 

استفاده از سنباده

انتخاب شماره سنباده و زبری آن بستگی به شدت ناهمواری ایجاد شده بر روی سطح شما دارد. اگر مشکل سطحی است از سنباده های بسیار نرم تا نرم استفاده کنید. در مرحله بعدی، همه گرده های رزین وهاردنر را با یک حوله یا دستمال کاغذی مرطوب پاک کنید. در صورت لزوم چندین بار این مرحله را تکرار کنید تا همه آثار گرد و غبار را از بین برود.دقت کنید که قبل از ریختن لایه جدید ، سطح کارشما باید کاملاً تمیز باشد.

 

اعمال لایه جدید

سپس، مخلوط رزین اپوکسی و هاردنر را با دقت و با توجه به نسبت اختلاط رزینی که خریداری کردید اندازه گیری و مخلوط کرده و طبق دستور مصرف بر روی سطح بریزید.
برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار و آلودگی روی سطح رزین خیس،یک پوشش قرار دهید و 24 ساعت صبر کنید تا سطح کار شما خشک شود.

 

موفق باشید

گروه آموزشی اپوکسی کار

امتیاز شما (سمت چپ بیشترین امتیاز)

میانگین امتیاز 4.4 / 5. تعداد آرا: 41

شما هنوز امتیازی به این مقاله نداده‌اید!

14 دیدگاه برای “رفع مشکلات حباب گیری اپوکسی با شعله (تورچ)

  1. mozhgan گفته:

    با سلام
    من وقتی رزین روکار میکنم وقتی کار من خشک میشه روی سطحم شیار یا چاله بوجود میاد ،کارهام سطح صاف و براقی هم ندارن
    و یا ی قسمتهایی از کارم اصلا خشک نشده دلیلش چی میتونه باشه
    و رزین

  2. shiva.sarkhanpoir69 گفته:

    سلام وقت بخیر.من وقتی روی سطح مورد نطرم رزین میریزم و کاردک میکشم اولش خوب به نطر میاد اما کم کم کا خشک میشا انگار چاله چاله میشه و شبیه حفره های کوچیک .باید چکار کنم؟

    • کارشناس اپوکسی کار گفته:

      سلام

      میتوانید به پشتیبان تلگرام به شماره 09393049805 پیغام و عکس ارسال کنید تا راهنمایی شوید.

      با احترام

  3. سارا گفته:

    سلام
    من قصد دارم با رزين اجر درست كنم ارتفاع رزين بايد ٥ سانت باشه ميخوام ببينم چه روشي استفاده كنم كه حباب نداشته باشه و خط نندازه با لايه لايه ريختن

    • کارشناس اپوکسی کار گفته:

      سلام

      اگر رنگی کار میکنید،میزان رنگی که در لایه اولیه استفاده کردید را یادداشت کنید تا در لایه های بعدی هم همان میزان مخلوط رزین اپوکسی و هاردنر و رنگ استفاده کنید تا یک دست و یک رنگ شود.
      اگر بی رنگ کار میکنید ، تمام اصول کار با رزین را رعایت کنید تا حباب اضافی وارد سیستم نکنید و سپس بدرستی حبابگیری کنید و اگر حرفه ای هستید بعد از اینکه لایه زیرین touch free شد و از دما افتاد میتوانید لایه بعدی را اعمال کنید تا بیشترین چسبندگی و کمترین خط بین لایه ها را داشته باشید.

      با احترام

  4. آیدا گفته:

    استاد گرامی سلام و خسته نباشد. سوالی داشتم از حضورتون.
    زمان اضافه کردن رنگ دوم، مثلن صدفی یا طلایی به رزین برای ایجاد حالت ابر و باد چه زمانی هست؟
    در قسمتی از ورکشاپ به صورت لایو شنیدم که فرمودید . اما متوجه نشدم که آیا مخلوط اپوکسی و هاردنر رو برای هر دو رنگ هم زمان آماده کنیم و نزدیک به مرحله ژل تایم اضافه کنیم؟یا میتونیم با فاصله زمانی مخلوط دوم رو آماده کنیم ؟ نمیدونم سوالم و منظورم رو درست بیان کردم یا خیر… پیشاپیش ممنونم از راهنمایی شما.?

    • کارشناس اپوکسی کار گفته:

      سلام دوست عزیز

      هاردرنر مورد نیاز را وزن میکنید،رنگ صدفی را اضافه میکنید، مخلوط میکنید،سپس رزین اپوکسی مورد نیاز را اضافه میکنید و بعد به خوبی مخلوط میکنید و در قالب میریزید.

      برای ایجاد حالت ابر و باد در رنگ های صدفی،زمانیکه مخلوط به ژل تایم نزدیک شد و رزین کمی قوام گرفته بود با استفاده از همزن شیشه ای خود میتوانید طرح ایجاد کنید و چون رزین کمی به ژل شدن نزدیک شده است طرح ثابت خواهند ماند.

      با احترام

  5. افروز گفته:

    سلام و قوقت بخیر ، ممنونم از زحمات شما ، سوالم من اینه وقتی روی کار حالت چین خوردگی ایجاد میشه مشکل چیه ، و اینکه روی کار رو سمباده شماره 2000 زدم ولی کدر شده پولیش هم زدم ولی باز هم شفاف نشد الان چطور این مشکل رو حل کنم ؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    • کارشناس اپوکسی کار گفته:

      سلام

      لطفا عکس به پشتیبانی تلگرام به شماره 09393049805 ارسال کنید تا راهنمایی شوید.

      با احترام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تایید شماره موبایل
لطفا "شماره موبایل" خود را همراه با صفر ابتدا وارد کنید

لطفا شماره موبایل همراه با “صفر” در ابتدا وارد شود

برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد